بررسی مدهای جدید حمل و نقلی/ همکاری با طرف چینی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: امیدواریم شاهد ورود واگن های مترو و استفاده از فناوری ها باشیم.

جلسه دیدار مسئولان یک شرکت حمل و نقلی چین، با حضور  سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران و علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد. 

در این دیدار طرف چینی به بیان برنامه‌های خود برای همکاری با ایران جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت و اعلام کرد که به دنبال پاسخگویی به  نیازهای حمل و نقل ایران است. 

در این جلسه  کارشناسان این شرکت چینی به بیان برنامه‌های خود برای توسعه شبکه  مترو، تامین واگن  و احداث تراموا پرداختند. 

در ادامه سوالات فنی در مورد تراموا، از جمله ظرفیت، الزامات فنی، مسائل و مشکلات اجرایی، هزینه های احداث، مقایسه با سایر مدهای حمل و نقلی، قابلیت این سیستم با توجه به شیب معابر، موضوعات ایمنی، چگونگی شارژ و میزان پیمایش و ... از سوی کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران مطرح و طرف چینی در مورد برخی سوالات پاسخ های تخصصی را اعلام و در  مواردی مقرر شد بررسی بیشتر انجام و به همراه سایر موضوعات مد نظر، پاسخ لازم را ارسال کنند. 

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح سوالات متعدد از طرف چینی گفت : سوالات مطرح شده در حوزه تراموا و تاسیس خطوط مترو از سوی کمیسیون و بصورت مکتوب برای طرف چینی ارسال خواهد شد. 

وی ادامه داد‌: با توجه به احتمال افزوده شدن مد جدید حمل و نقلی به تهران، باید بررسی های دقیقی در حوزه های مختلف اقتصادی، مالی و فنی صورت گیرد و از  مسئولان شرکت چینی  می‌خواهیم تا پاسخ سوالات را هرچه سریعتر ارسال کنند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم در دیدار بعدی شاهد ورود واگن های مترو و استفاده از فناوری های این شرکت باشیم.

برچسب ها: مترو ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار